Zielona Szkoła w Ośrodku Janczar w Pstrągowej

W dniach 30.IX-04.X2013 uczniowie klas IIIG, IIIF, IIIC i IIID naszego Gimnazjum przeżyli piękną przygodę uczestnicząc w Zielonej Szkole w Pstrągowej. A jak to było?

Wyjechaliśmy na pięciodniową wycieczkę do Siedliska Janczar w Pstrągowej. Pierwszy dzień wycieczki przeważnie kojarzy się z męczącą podróżą, wyczerpaniem i ogólną frustracją. Jednak  na miejscu przywitało nas piękne słońce. Każdy z nas otrzymał klucz do klimatycznego i przestrzennego pokoju. Po chwili odpoczynku i rozpakowaniu z nową energią i zapałem udaliśmy się na zwiedzanie okolicy. Atrakcją jest tam hodowla egzotycznych alpaków, które podziwialiśmy podczas wycieczki. Po spacerze zostaliśmy oprowadzeni po obiekcie. Zobaczyliśmy nowoczesną stajnię z wybiegiem dla koni. Dowiedzieliśmy się wiele o pielęgnacji i hodowli  tych zwierząt. Wieczorem korzystaliśmy z atrakcji hotelowych; graliśmy w siatkówkę,  piłkarzyki, bilard oraz skakaliśmy na trampolinie. Po smacznej kolacji udaliśmy się do pokoi na spoczynek.

W drugim dniu odbyły się warsztaty pieczenia chleba. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat uprawy zbóż. Gospodyni podzieliła się z nami swoją wiedza o wypiekach i sprawdziła naszą wiedzę ze znajomości ziaren. Każdy z nas miał możliwość wypieczenia swojego oryginalnego i niepowtarzalnego bochenka. Po obiedzie udaliśmy się na naszą , pierwszą lekcję jazdy konnej. Sympatyczna pani instruktor powiedziała nam jak powinniśmy obchodzić się z koniem , a następie wykorzystaliśmy  naszą wiedzę w praktyce. Popołudniu wzięliśmy udział w rozgrywkach sportowych na świeżym powietrzu. Mogliśmy spróbować swoich sił w skokach w worku, rzucie podkową, przeciąganiu liny i wyścigu na czteroosobowych nartach. Wieczorem czekała nas miła niespodzianka. W altanie , przy ognisku odbyła się dyskoteka. Międzyczasie częstowano nas ciepłymi kiełbaskami i żurkiem. Zabawa trwała cztery godziny .Wszyscy świetnie się bawili.

Trzeciego dnia było wiele ciekawych zajęć. Między innymi pieczenia ciasteczek, gdzie za pomocą foremek wykrawaliśmy ciekawe kształty , które potem udekorowaliśmy. Następnie udaliśmy się na warsztaty dekupage. Od fachowca dowiedzieliśmy się jak za pomocą zwykłej serwetki wykonać piękny obraz. Później odbyły się warsztaty ceramiczne, gdzie puszczając wodzę fantazji wykonaliśmy rzeźby z gliny. Międzyczasie chętni chłopcy i dziewczyny poszli na zajęcia z jazdy konnej i paintballu. Pod nadzorem instruktorów kształcili swoje zdolności sportowe. Wieczorem uczestnicy Zielonej Szkoły sprawdzali swoje umiejętności wokalne na karaoke.

Dzień czwarty zaczęliśmy od jazdy dorożkami do pobliskiego rezerwatu „Wielki Las” . Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych atmosfera na wozach była świetna. Na miejscu rozgrzaliśmy się ciepłą herbatą i zjedliśmy pyszne drożdżówki . Pan leśniczy opowiedział nam o tajemnicach jakie kryje las i zachęcił do częstszego przebywania w nim. Wzbogaciliśmy naszą wiedzę spacerując po ścieżce dydaktycznej .  Po powrocie do ośrodka zjedliśmy ciepły obiad i udaliśmy się na warsztaty robienia bransoletek i zakładek do książek z miedzianego drucika. Nie jest to w cale łatwe zajęcie, ale efekty są warte wysiłku. Wieczorem zorganizowano dla nas pożegnalną dyskotekę, na którą został zaproszony DJ. Przy jego muzyce bawiliśmy się świetnie. Tańczyliśmy do późnego wieczora. Zmęczeni a zarazem zadowoleni wróciliśmy do pokoi i szybko usnęliśmy.

Niestety, co dobre szybko się kończy.

W piątek wstaliśmy rano, spakowaliśmy się, powrócił ład i porządek w naszych pokojach. Po ostatnim wspólnym posiłku, ostatni rzut oka na piękną okolicę i powrót do kochanego Krosna.

Ta Zielona Szkoła przyczyniła się do  wspólnej integracji a czas ,który tam spędziliśmy pod opieką naszych wychowawczyń p. Marty Tafesh, p. Doroty Dynowskiej, p. Agnieszki Bazan i p. Joanny Mikuś na długo zostanie w naszej pamięci.