XLI Rajd Górski „Powitanie Wiosny”

21 marca 2017 roku, grupa uczniów z naszej szkoły pod opieką p. Tomasza Czepiel wzięła udział w XLI Rajdzie Górskim „Powitanie Wiosny” zorganizowanym przez PTTK Oddział w Krośnie.

W tym roku frekwencja dopisała. W rajdzie wzięło udział około 280 osób – taka liczba uczestników nieczęsto się zdarza. Około godziny 9.00 wyjechaliśmy spod biura PTTK przy ulicy Krakowskiej 9. Po małych perypetiach związanych z utrudnieniami na drodze, dotarliśmy do Zyndranowej. Tam zwiedziliśmy Muzeum Kultury Łemkowskiej. W skansenie mogliśmy oglądać stroje łemkowskie, narzędzia rolnicze oraz chaty, w których mieszkali karpaccy Rusini. Po obejrzeniu eksponatów ruszyliśmy na szlak. Trasa prowadziła z Zyndranowej – na szczyt Ostra (687 m.n.p.m.) – do miejscowości Stasiane. Pogoda co prawda dopisała, ale deszcze, które padały przez poprzedni tydzień doprowadziły do znacznego utrudnienia w wędrówce – błota. Podejście pod Ostrą, naprawdę było ostre :D. Na szczycie mogliśmy zobaczyć figurę Matki Boskiej oraz tablice upamiętniającą wędrówkę Karola Wojtyły – późniejszego papieża – na tenże szczyt. Po zejściu na dół, już tradycyjnie, zapaliliśmy ognisko. Towarzyszyły temu konkursy: turystyczno-krajoznawczy oraz ekologiczno-przyrodniczy. W obu dwójka naszych uczniów, Wiktor i Jagoda, wzięła udział. W dobrym nastoju i nieco ubrudzeni wróciliśmy do Krosna około godz. 15.

Podczas rajdu odbyły dwa konkursy:

- konkurs turystyczno-krajoznawczy,
 - konkurs ekologiczno-przyrodniczy.

Po zakończeniu przyjechaliśmy do Krosna. I w tak miły sposób spędziliśmy dzień.