Rajd na „Cergową”

19 października 2018r. dwudziestoosobowa grupa uczniów naszej szkoły, pod opieką p. Tomasza Czepiela oraz p. Agnieszki Zajdel, wybrała się na pieszą wycieczkę po Beskidzie Niskim. Celem wędrówki była Cergowa 716 m n.p.m. Trasa naszej wędrówki prowadziła przez Rymanów Zdrój, Przymiarki, Lubatową oraz Duklę.

Tradycyjnie miejscem naszej zbiórki był przystanek przy ul. Lwowskiej. Tam, ok. godziny 8.15, wsiedliśmy do busa, jadącego do Rymanowa Zdroju. Po krótkich zakupach w miejscowym sklepie, ruszyliśmy na szlak. Po ok. godzinie marszu byliśmy na szczycie – Przymiarkach. Miło jest powracać do takich miejsc, które należą do obowiązkowych do odwiedzenia przez każdego szanującego się turystę. Niestety, po raz kolejny pogoda nie dała nam możliwości dostrzec najwyższych gór Polski – Tatr, ale do tego wątku jeszcze powrócę. Po krótkim odpoczynku i „wrzuceniu czegoś na ząb”, ruszyliśmy w dalszą drogę. Zeszliśmy do Lubatowej, gdzie połowa naszej grupy powróciła do Krosna. Pozostałe osoby, którym zmęczenie nie dało się we znaki, pod opieką pana Czepiela, ruszyły ku Cergowej. 1,5 h później byliśmy już na nowo wybudowanej wieży widokowej znajdującej się na Cergowskiej Górze.

Przy dobrej widoczności z owej wieży roztacza się widok na Dukielszczyznę, cały Beskid Niski, Pogórze Karpackie oraz Karpaty Słowackie. Również z tego miejsca można dostrzec szczyty Tatr, jednak tego dnia Cergowa była okryta mgłą, także plany o ujrzeniu Tatr spełzły na niczym.

Po krótkim odpoczynku, wypiciu ciepłej herbaty oraz wpisaniu się do zeszytu rozpoczęliśmy marsz do Dukli. Na miejscu zwiedziliśmy dukielski rynek, gdzie kręcono sceny do filmu „Wino Truskawkowe”. Następnie ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Przed godziną 16.00 byliśmy już w Krośnie.

Miło będziemy wspominali ten rajd, a trasę, którą przeszliśmy tego dnia, na pewno pokonamy jeszcze nie raz.